Nezáleží na tom, zda se jedná o fotbalové mistrovství světa, olympijské hry nebo Turné čtyř můstků - brzdy a spojky mayr® jsou při tom a zajišťují pohyb zařízení před kulisami i za nimi. A také pro high-tech testovací zařízení v motoristickém sportu nabízí firma řešení, která jsou připravená na míru jejich vysokým požadavkům.
Nezapomenutelný moment - Německo se v roce 2014 stalo v Brazílii mistrem světa ve fotbale a mayr® Antriebstechnik byla při finále v Rio de Janeiru živě u toho. Brzdy ROBA-stop®-silenzio® totiž zajišťují létající kamery nad fotbalovým hřištěm. Díky těmto systémům kamer na lanech mohou miliony televizních diváků pravidelně a téměř naživo zažívat nejrůznější sportovní akce. Bezpečnostní brzdy přitom zajišťují bezproblémový provoz. To je obzvláště důležité právě při přelétávání nad diváky a hráči: brzdy drží kamery bezpečně v dané poloze a v případě poruchy, například při výpadku proudu, zajišťují, že kamery zůstanou stát a nesjedou nekontrolovaně dolů.
Kromě létajících kamer se na velkých světových stadionech používá při snímání sportovců nákladná jevištní technika. A i zde se bezhlučné jevištní brzdy od společnosti mayr® Antreibstechnik za kulisami spolehlivě starají o bezpečnost osob a materiálu. Názorným příkladem byl mimo jiné zahajovací a závěrečný ceremoniál na olympijských hrách v roce 2008 na slavném Pekingském národním stadionu. Zde byly rovněž použity redundantní bezpečnostní brzdy ROBA-stop®-silenzio®. Ty zajišťují tažná lana, s jejichž pomocí se pohybují například reflektory, dekorace, ale také herci. Přitom je nutné zavěšenými břemeny nejen pohybovat a brzdit je, ale také je na milimetr přesně zastavit v určité poloze. Jen zahajovací ceremoniál hlavního režiséra Zhanga Yomoua sledovala na obrazovkách více než miliarda lidí po celém světě.
Kromě bezpečnostních brzd však společnost mayr® Antriebstechnik dodává také na míru připravená řešení spojek pro jevištní techniku používanou na sportovních stadionech. Produkty této renomované allgäuerské rodinné firmy tak byly přítomny například při impozantním zahajovacím ceremoniálu olympijských her v roce 2012 v Londýně. Diváci tak mohli živě sledovat rozvoj Anglie jako průmyslové velmoci. Přitom bylo mimo jiné vztyčeno šest 36 metrů vysokých továrních komínů s vnějšími stěnami z potištěné látky. Pro stabilizaci textilního válce při vytahování a tím navození dojmu masivní zdi byly použity pojistné třecí spojky společnosti mayr® Antriebstechnik. Zatímco jeden naviják táhl horní rám komínu nahoru, pohon druhého navijáku v podstavci běžel v poměrných otáčkách proti směru tahu a udržoval tak drátěné lano pevně napnuté. Rozdíl počtu otáček mezi oběma navijáky vyrovnávaly permanentně prokluzující pojistné spojky se speciálním provedením. Ty díky vznikajícímu tepelnému zatížení dokázaly spolehlivě dostát vysokým požadavkům.
Ne tak spektakulární, avšak ne méně důležitá je technika používaná u skokanského můstku Schattenbergschanze v aréně v Oberstdorfu. Zde, v tomto slavném dějišti Turné čtyř můstků a světového poháru, dopravuje šikmý výtah skokany nebo návštěvníky od dojezdu k úpatí skokanské věže. Pohon řízený pomocí otáček v horní stanici dráhy je vybaven bezpečnostní brzdou ROBA-stop®-Z společnosti mayr® Antriebstechnik. Ta při normálním provozu pracuje jako přídržná brzda. Při nouzovém vypnutí nebo výpadku proudu kabinu spolehlivě zastaví - nezávisle na tom, zda se kabina nachází v příkrém nebo rovném úseku dráhy a nezávisle na nákladu.
Sport, ve kterém najdeme spoustu techniky už při vývoji a přípravě na závody, je motoristický sport. Zde se spojky společnosti mayr® Antriebstechnik používají například nejen v jízdních simulátorech Formule 1, se kterými se jezdci připravují na závody, ale také ve stanicích testujících výkony, bez kterých by už vývoj a výroba vozidel byly zcela nemyslitelné. S těmito stanicemi testujícími součásti a funkčnost se dá celý rozsah namáhání hnacího ústrojí a jeho komponent simulovat téměř jako v praxi. Podle toho jsou vysoké i nároky. Pokud při vysokých otáčkách dojde ke kolizi, mohou být škody velmi vážné. Za těchto podmínek nejsou standardní pojistné spojky schopné ochránit často drahé zkoušené součásti a citlivé měřicí jednotky. Společnost mayr® Antriebstechnik proto vyvinula vysokorychlostní spojky EAS®-HSE/HSC, které jsou speciálně připraveny na míru vysokým požadavkům. Motoristickým testovacím zařízením poskytují spolehlivou ochranu, aniž by ovlivňovaly měřicí signály. Pro dosažení vysoké přesnosti a spolehlivosti využívá společnost mayr® Antriebstechnik obšírné testy a kontroly kvality. Před odesláním jsou všechny produkty důkladně testovány ve zkušebnách a přesně nastaveny na hodnoty požadované pro dané použití.
Obrázek 1:
P-6-66-Bild1.jpg
Dvouokruhové brzdy ROBA-stop®-silenzio® jsou nejtišší bezpečnostní brzdy na trhu. Jako redundantní brzdový systém se dvěma na sobě nezávisle pracujícími brzdovými tělesy zajišťují u jevištních pohonů maximální míru provozní bezpečnosti.
Obrazový zdroj: mayr® Antriebstechnik
Obrázek 2:
Spidercam-P-6-34-Bild2.jpg
U systémů kamer na lanech na stadionech jsou pro bezproblémový provoz nepostradatelné bezpečnostní brzdy ROBA-stop®-silenzio®. Při nouzovém vypnutí nebo výpadku proudu zajišťují, aby kamera nesjela nekontrolovaně dolů.
Obrazový zdroj: Copyright Gert Steinthaler
Obrázek 3:
Soubor: F-6-15-Bild2.jpg
Šikmý výtah u skokanského můstku Schattenbergschanze v Oberstdorfu dopravuje skokany nebo návštěvníky od dojezdu k úpatí skokanské věže.
Obrazový zdroj: mayr® Antriebstechnik
Obrázek 4:
Soubor: FA-4-27-Bild4.jpg
S vysokorychlostními spojkami EAS®-HSE vyvinula společnost mayr® Antriebstechnik produkty, které jsou speciálně připraveny na míru vysokým požadavkům testovací techniky. Poskytují spolehlivou ochranu, aniž by ovlivňovaly měřicí signály. Používají se například u high-tech zkušebních zařízeních v motoristickém sportu. Obrázek: mayr® Antriebstechnik